Mina tankar om mitt liv, vad gömmer sig där bakom pannbenet egentligen på en FTM.

lördag 12 december 2009

Pew uttalas....

Nu är jag trött på att stöta på folk överallt i sverige som inte vet hur mitt namn uttalas
så här kommer nu en skola till er alla.

det är INTE pjuuuuw, phuew, puuuhw eller nått liknande dito

Men vi tar det från början
PEW,
hmm nä d där gick ju inge vidare
vi testar med att säga
Peeeer
ja d gick ju lite bättre
nu kortar vi ner det lite och säger
Per
bra, d var ju inte så svårt
men för säkerhetsskull så tar vi det en gång till
Per
Bra, testa nu att byta ut R mot V
Pevvvvvvvvvvvvvvv
låter bra nu kortar vi ner det
Pew
precis som per fast med V d var väl inte så svårt.

Så nu säger vi Pew
NI har troligen INTE åkt spark innan och fått handtaget i magen så att d blir pheuw.
Om ni dock råkar ha gjort just detta så ursäktas ni i ilskan ovan.

2 kommentarer:

trollhare sa...

Jag erkänner att jag haft så svårt att lära mig att uttala det att jag hellre använder ditt riktiga namn. Eftersom jag först såg ditt nick på Qruiser där det uppenbarligen låter som om man ska uttala det "på engelska", så fastnade "Pju:" i skallen. Jag gissar att om du stavade med V istället för W så hade folk haft lättare att fatta.

Men som sagt, för mig är det hela ditt namn som du "heter". Det är ett så fint namn :D

Pew sa...

mitt riktiga namn är ju coolare, men inget jag vill skylta med offentligt.

Mitt nick på Q kom sig av att en polare kallade mig så. Hon tyckte att Pew lät för manligt, så hon gjorde typ teletubbieröst åsså blev d mitt q nick. sen la jag till boy bara för att lixom.
men d är fortfarand einte pju utan peeewwwwheeeeee (typ)