Mina tankar om mitt liv, vad gömmer sig där bakom pannbenet egentligen på en FTM.

söndag 6 september 2009

Citat och möten från en sommar

Sorry att jag inte skrivit nått här på hela sommaren. men jag har varit istortsett datorlös hela sommaren. Nu har jag fått en lap av en ängel till vän. Men sen har skolan börjat igen och jag har boat in min på nytt ställe så tiden har inte funnits där helt enkelt. Och efter en hel sommar, vars börjar man lixom. D har ju hänt huuuur mycket som helst.
Jag tänkte ägna dagens blogg åt tankar jag tänkt under sommaren, möten jag haft och citat jag hört.

Jag har tänkt mycket på d där med att vara FTM. och därmed gjort en lista på bra saker med att vara just FTM.
* En kan smygonanera på toan
* En kan själv välja hur stor kuk en vill ha i brallan och behöver inte nöja sig med det en råkade få.
* När en gjort mastektomin så har man den perfekta klätterkroppen, inget som sticker ut och är i vägen någonstans.
* En förstår när tjejerna klagar över mens, vilket shit d faktikst är.
* förstår kanske även hur d är att alltid bli osynliggjord, som (passerande)FTM däremot så blir man alltid accepterad och lyssnad till. en rätt skön känsla.
* Innan mastektomi har en (som jag iaf) ett par extra flytkuddar om en skulle trilla i sjön. (skönt om man råkat glömma flytvästen hemma)
* En kan ofta köpa skor på junior avdelningen (= billigare)
* En (jag) kan se på nakna tjejer utan att skämmas, och om en skäms så får man inte stånd som syns iaf. Så då kan man låtsas att d är helt normalt.


Sen i sommar har en hört både de ena å d andra.
Av en femåring när jag åt mat med dem efter arbetet.
"tjejer kan åxå ha kort hår" ?(shit, tänkte jag hon vet att jag är FTM)
"och män kan ha långt hår" (pustar ut, och hoppas att min panik från ovan inte syntes till resten av familjen)
" det spelar lixom ingen roll längre, men jag tycker det är konstigt, pew varför har du så långt hår?" (jag har kanske 10-15 cm i nacken, och inte vad jag kanske skulle kalla för långt hår)

Var och badade med en polare som tittade mycket noga på mina bröst.
när jag sedan hängde upp badlinnet så
" är d där nån typ av feminiserande våtdräkt" (ska en skratta eller gråta)
(tar det som att jag passerar rätt bra på torra land)
stammar nått om att d bara är ett vanligt badlinne samtidigt som jag kände att jag bara ville sjunka genom jorden.

PÅ sjukan av läkaren när jag skulle dit.
"jag förväntade mig att det skulle vara en tjej som skulle komma"

Av en polare jag inte sett på nått år eller så. d första en säger då brukar ju vara "kul att se dig det var länge sen", men här var d
" Pew, Shit! vad snygg du är* (ego boost jajemensan)


Det absolut skönaste är att jag ägnat en hel sommar åt att bara passera, vars jag än kommmit, alla fester jag varit på så har alla oförbehållt sett tagit mig som kille. Även folk jag träffat ytligt tidigare för flera år sen kände inte ens igen mig utan presenterade sig som om d var första gången. Och sedan bara lixom var jag kille.
SÅ Grymt skönt, älskar att slippa behöva slåss för att få vara den jag är. Älskar att slippa behöva förklara mig.
Tänk att d ska ta över 25 år att bara få landa och bara vara.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är så grymt skönt när man kan börja slappna av, jag börjar märka det jag med, sakta men säkert... Det är verkligen inte en dag för tidigt.. Jag såg en bild på dig på ett forum nyligen, OMG!!! Jag kände knappt igen dig!! Mitt framtidshopp ökade en hel del :-) Lycka till med allt broder!
//Elijas