Mina tankar om mitt liv, vad gömmer sig där bakom pannbenet egentligen på en FTM.

tisdag 5 januari 2010

Skridskor

Ah,
Julen är ÄNTLIGEN över. Jul hos morsan och mellandagrna hos farsan. Shit vad trött jag är på att kaska runt mellan dem.
Nyår hade jag en romatisk dröm om, men den gick i stöpet och det här nyårsfirandet var det absolut tråkigaste jag varit med om, men med en bra poalre i telefon som vi båda pressade den andra att klara 12slaget så kom iaf det nya året. Med betydligt mindre smällande än vanligt.
jag är just nu så uttråkad i övrigt åxå att jag hela dagen igår ägnade åt att sova. alt för att tiden tills skolan börjar ska gå lite fortare.

idag snörade jag på mig skridskorna för första gången det här året. Det är inte utan att jag saknade min skridskopolare från förra året, det är verkligen inte lika kul att åka ensam.
Men samtidigt är det så sjukt skönt att kunna träna i en timme utan att bli död, bara bli lite sådär lagom trött. Men visst märks det att en inte tränat ordentligt på nästan ett år. Men nu när jag äntligen slutat skaka så är mitt nyårslöfte att iaf träna mera än förra året.
har börjat bra med iaf minst 1 timmes promenad om dagen sen nyår.

medans jag åkte där i hallen idag så tänkte jag på ett löfte jag avgav förra åtet och fick lite dåligt samvete. D enda kruxet är att jag måste hitta ett par skrillor i typ stl 44-45. Sen är d att dra till malmö och introducera polaren för isen.
Så om någon av er där ute råkar sitta på ett par rejäla hockeyrör så hör gärna av er.

de har öppet varje dag i arenan fram till skolstart om en vecja så jag hoppas att d iaf kanske kan bli ett par pass till, men trots att jag älsakr att åka skridskor så kanske jag inte ska ta ut mig allt för hårt så jag knäcker nått, typ ett knä.
och troligtvis kommer jag att vara helt död och somna när jag väl kommit hem igen, men men det är d helt klart värt.

Kommer nog inte att bli ett maratonlopp som polaren vill dra ut mig på, men jag kanske kan springa nått lopp på 5km, om jag lyckas lösa d där med att jag är dopad. nu innan jag får mitt nya personnummer som tidigast kommer om 1,5 år.

men gahhh vad jag saknar att tävla. jag ahr lixm inget direkt att kämpa mot i livet utan tävlingar och då är det svårt för mig att finna motivationen som håller träningen uppe.
D där med att en mår bätter och är friakre räcker lixom inte till för mig. Jag måste få spöa nån annan för det :D

Inga kommentarer: